Business development: geen business as usual

Aan onze dienstverlening is in coronatijd niets veranderd. We hebben enkele maatregelen genomen, zoals werken vanuit huis, maar verder is het business as usual.

Fysieke contacten

Dat is anders met business development. Om onze businessdoelstellingen en -ambities waar te maken, zijn fysieke meetings best belangrijk. Nu deze al een tijdje in de ban zijn, komt het ook aan op de waarde van contacten en de bereidheid om op een andere manier 'zaken' te doen.

Koffiemomenten

We waren tot de coronapandemie bijvoorbeeld regelmatig te gast in Brussel voor overleg over digitale bouwblokken en services. En daar zijn de koffiemomenten oh zo belangrijk. Soms gaat het er niet alleen om dat je bij een vergadering aanwezig bent, maar ook dat je op het juiste moment met de juiste personen bij de koffiecorner staat.

Vanuit huis

De show must go on. Dus hebben we de afgelopen periode zowel nationaal als internationaal een innovatieve bijdrage geleverd aan de digitale overheid. Dat gebeurde digitaal, vanuit huis, met vers gezette koffie. Maar eerlijk is eerlijk: fysiek contact blijft toch wel het allermooiste. Hopelijk drinken we samen snel weer een constructief bekertje automatenkoffie.

Piet van den Berg
Manager Business Development bij RINIS

terug